Kullanvärinen metallinhohto huokui retroa ja keskiö sekä etuhaarukan laakerointi tuntui olevan hyvässä kunnossa.
Purin rungosta kaiken ylimääräisen ja pyörässä olleet peltilokarit olivat todella siistissä kunnossa mutta painavat. Ja kyllä, tiedän, runkokin on painava mutta tehdään nyt kun homma on aloitettu.
Lokarit siirrettiin osavarastoon ja osien kokeilu jatkui. Pyörään soviteltiin uudet 28"Alexrims kiekot Schwalbe CX Comp 700x30c cyclocross kumeilla. Samalla huomasin että rungossa on alunperin ollut ilmeisesti 27" kiekot koska 28":set sopivat vain juuri ja juuri paikoilleen.
Tein hieman tilaa 28" kiekoille ja vakiolokarit korvasin muovisilla kiinteästi asennettavilla.
Takakiekkoon asensin Firefly:n sinkulakitin jonka mukana tulleen halpisrattaan korvasin Shimanon 18 piikkisellä.
Ketjulinja asettui melko hyvin kitin mukana tulleilla sovitepaloilla mutta ei ole aivan 100% suorassa. Kelpaa minulle ja muutamien kilometrien testilenkkien perusteella toimii virheettömästi. Ketjun kiristin olisi tosin kiva lisävaruste.
Alkuperäinen nurkastaan rikkoutunut timanttikuvioin vinyyliverhoiltu satula sai väistyä halpis kilpasatulan tieltä.
Tankoon pulttasin 2,5 -sormen bmx kahvat ja uudet tupit talviajoa varten. Vedin jarruille uudet vaijerit ja kuoret. Vanhoja purettuja osia pääsi tässä yhteydessä uusiokäyttöön.
Ja sitten eikun testaamaan ja lopputulos oli parempi kuin odotin. Tässä valmis laite:
Tälle siis korkeintaan lukkopolkimet ja kovaa ajoa ja eikun seuraavan rojektin kimppuun joka on erään asiaan vihkiytyneen foorumin oppaan mukaan viimeisin kohde aloittaa pyörän rakentaminen eli Peugeot.
Ranskalaiset ovat tunnettuja omista standardeistaan mitä tulee polkupyörän osien mitoittamiseen ja tämä projekti hyytyikin heti alkumetreillä yhteensopivien osien metsästyksessä. Tunnelin päässä pilkottaa kuitenkin valoa tämän päiväisen yhteensattuman johdosta. Tästä ja muusta lisää seuraavassa kirjoituksessa - stay tuned.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti